Indeks "Dostępność informacji"
Miejsce | Województwo | Wartość |
---|---|---|
1 | zachodniopomorskie | 3,42 |
2 | kujawsko-pomorskie | 3,36 |
3 | lubelskie | 3,34 |
4 | opolskie | 3,27 |
4 | podlaskie | 3,27 |
6 | świętokrzyskie | 3,25 |
6 | warmińsko-mazurskie | 3,25 |
8 | podkarpackie | 3,23 |
9 | dolnośląskie | 3,22 |
9 | małopolskie | 3,22 |
9 | wielkopolskie | 3,22 |
12 | śląskie | 3,21 |
13 | łódzkie | 3,20 |
14 | lubuskie | 3,16 |
15 | pomorskie | 3,13 |
16 | mazowieckie | 2,93 |
Sposób obliczania: Średnia ocen respondentów w skali od 1 do 5.
Dane za okres: 2016
Źródło danych: badanie wykonane przez firmę Millward Brown na zlecenie PWC
Interpretacja wskaźnika: System informacji, który zapewnia wiedzę, gdzie się zwrócić z danym problemem i czego pacjent może oczekiwać, zdaniem ok. 10% respondentów należy do najważniejszych kryteriów jakości ochrony zdrowia. Zdanie respondentów na temat jakości w tym kryterium, w obszarze podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (AOS) należy rozumieć jako poczucie pewności i zrozumienia reguł obowiązujących w tych dwóch dziedzinach opieki zdrowotnej.
Aktualne wyniki: W przypadku pytania o system informacji najniższą ocenę wystawili mieszkańcy woj. mazowieckiego (średnia ocen 2,93), najwyższą zaś mieszkańcy woj. zachodniopomorskiego (średnia ocen ok. 3,42). Badanie tego kryterium w odniesieniu do POZ wskazuje, że najlepiej ocenili je mieszkańcy województwa lubelskiego (średnia ocen 3,48), najniżej zaś mieszkańcy województwa mazowieckiego (średnia ocen poniżej 3,0). System informacji w specjalistycznej opiece zdrowotnej został najwyżej oceniony w województwie opolskim (średnia ocen 3,43), najniżej zaś w województwach mazowieckim (średnia ocen poniżej 3,0).