Indeks "System rejestracji, jakość obsługi administracyjnej "
Miejsce | Województwo | Wartość |
---|---|---|
1 | lubuskie | 3,54 |
2 | kujawsko-pomorskie | 3,46 |
3 | zachodniopomorskie | 3,44 |
4 | warmińsko-mazurskie | 3,43 |
5 | opolskie | 3,42 |
6 | łódzkie | 3,38 |
7 | podkarpackie | 3,37 |
8 | podlaskie | 3,36 |
8 | śląskie | 3,36 |
10 | lubelskie | 3,35 |
11 | pomorskie | 3,32 |
11 | świętokrzyskie | 3,32 |
13 | dolnośląskie | 3,28 |
14 | wielkopolskie | 3,23 |
15 | małopolskie | 3,20 |
16 | mazowieckie | 3,14 |
Sposób obliczania: Średnia ocen respondentów w skali od 1 do 5
Dane za okres: 2016
Źródło danych: badanie wykonane przez firmę Millward Brown na zlecenie PWC
Interpretacja wskaźnika: Jakość obsługi administracyjnej, w tym system rejestracji w ramach POZ– za jedno z najważniejszych w ocenie jakości uznało 19% respondentów, a w ramach AOS 15% respondentów. Kryterium to należy interpretować, jako wskazówkę, na ile pozamedyczne aspekty działania placówki zdrowotnej ważą na jej ocenie przez pacjenta.
Aktualne wyniki: W tej kategorii najwięcej ocen pozytywnych przyznali lokalnemu systemowi opieki zdrowotnej mieszkańcy województwa lubuskiego (średnia ocen 3,54), a najgorzej ocenili go mieszkańcy województwa mazowieckiego (średnia ocen 3,14). Jakość obsługi administracyjnej w ramach POZ najwyżej ocenili respondenci w województwie kujawsko-pomorskiego(3,60), najniżej w województwie mazowieckim (3,22). Ten sam parametr w kategorii AOS najwyżej został oceniony w województwie warmińsko-mazurskim (3,52), a najniżej w województwie mazowieckim.